Wszelkie działania związane z promocją powinny być przede wszystkim regularne i stałe. Skuteczny marketingowiec to osoba, która zadaje pytania, znajduje na nie odpowiedzi i wprowadza te ostatnie w życie. Poniżej znajdziecie zestaw podstawowych zagadnień związanych z promocją w internecie.
Jak wygląda praca marketingowca?
To przede wszystkim ciągła walka o to, co jest najważniejsze z punktu widzenia zatrudniającej Was firmy. O klienta. Polem walki w dzisiejszych czasach jest oczywiście internet. To on stworzył nowe wyzwanie związane z marketingiem, ale jednocześnie dał też narzędzia, które pozwalają im sprostać.
Praca skutecznego marketingowca to – jak już się domyśliliście – ciągłe zadawanie pytań. Warto tutaj wskazać pewne ryzyko z tym związane. Jeśli wraz z biegiem czasu pojawia się coraz więcej kluczowych pytań, to oznacza, że jesteście prawdopodobnie na niewłaściwej drodze. Należałoby w tej sytuacji zrewidować swoje działania i przeprowadzić przemyślane zmiany.
Jak wygląda burza mózgów w czasie projektu?
Przede wszystkim, jeśli jest ona dobrze przeprowadzona, przynosi efekty. Odsłania nieznane horyzonty i pozwala osobom zaangażowanym w marketing lub sprzedaż dotrzeć do wnętrza swoich możliwości. Dajemy sobie na odrobinę szaleństwa w pomysłach, ponieważ dzięki temu otwieramy swoją kreatywność. Następnie z listy pomysłów wybieramy te, które najlepiej służą celowi i mieszczą się w naszych możliwościach wykonania.
Skuteczny marketingowiec to osoba, która z takiego zestawu rozwiązań będzie w stanie zbudować i wdrożyć strategię działań promocyjnych. Zanim poznacie wspomniane w tytule siedem pytań, które wiele powiedzą Wam o kondycji marketingu Waszej firmy, jeszcze jedna kwestia. Coś co w żadnym wypadku nie można umknąć. Najważniejsza sprawa. Pramatka marketingowych pytań. Kim jest nasz klient? Jeśli w pewnym momencie zauważycie, że Wasze działania nie przynoszą założonych efektów, warto wrócić do tego pytania. Jeszcze raz na nie odpowiedzieć.
Siedem pytań skutecznego marketingu
A jakie pytania świadczą o tym, że nasz marketing kuleje? Na pewno mogą być one takie:
▶️ Czemu klienci tak mało u nas kupują, mimo że jesteśmy widoczni w sieci? #leadgeneration
▶️ Czy mamy wydawać więcej, ponosząc współmierne ryzyko do nakładów finansowych czy opierać się wyłącznie na modelach efektywnościowych?
▶️Czy powinniśmy koncentrować się na doraźnej sprzedaży czy na długoterminowych wskaźnikach? #marketingefektywnosciowy
▶️Powinniśmy budować własny dział marketingu czy zlecić wszystkie lub wybrane działania agencji interaktywnej?
▶️Czy powinniśmy całkowicie przebudować nasze kreacje i listę fraz kluczowych w kampaniach PPC? #PPC
▶️Jakie zewnętrzne narzędzia monitoringowe możemy jeszcze wdrożyć, aby poprawić wyniki?
▶️Czemu nadal konkurencja jest przed nami i osiąga wyższe wyniki niż my?
A jakie pytania Wy sobie zadajecie i co chcielibyście zmienić? Jak wygląda marketing w Waszej firmie i jakimi kryteriami kierujecie się przy wyborze kierunków rozwoju działań marketingowych?
Zapraszamy do dyskusji i oczywiście burzy mózgów. Odpaliliśmy specjalny adres e-mail do tego celu: intouch@internetstars.pl