Tutaj pojawi się treść :)
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Strona główna » Blog » 7 pytań stawianych przez skutecznych marketingowców
To przede wszystkim ciągła walka o to, co jest najważniejsze z punktu widzenia zatrudniającej Was firmy. O klienta. Polem walki w dzisiejszych czasach jest oczywiście internet. To on stworzył nowe wyzwanie związane z marketingiem, ale jednocześnie dał też narzędzia, które pozwalają im sprostać.
Praca skutecznego marketingowca to – jak już się domyśliliście – ciągłe zadawanie pytań. Warto tutaj wskazać pewne ryzyko z tym związane. Jeśli wraz z biegiem czasu pojawia się coraz więcej kluczowych pytań, to oznacza, że jesteście prawdopodobnie na niewłaściwej drodze. Należałoby w tej sytuacji zrewidować swoje działania i przeprowadzić przemyślane zmiany.
Przede wszystkim, jeśli jest ona dobrze przeprowadzona, przynosi efekty. Odsłania nieznane horyzonty i pozwala osobom zaangażowanym w marketing lub sprzedaż dotrzeć do wnętrza swoich możliwości. Dajemy sobie na odrobinę szaleństwa w pomysłach, ponieważ dzięki temu otwieramy swoją kreatywność. Następnie z listy pomysłów wybieramy te, które najlepiej służą celowi i mieszczą się w naszych możliwościach wykonania.
Skuteczny marketingowiec to osoba, która z takiego zestawu rozwiązań będzie w stanie zbudować i wdrożyć strategię działań promocyjnych. Zanim poznacie wspomniane w tytule siedem pytań, które wiele powiedzą Wam o kondycji marketingu Waszej firmy, jeszcze jedna kwestia. Coś co w żadnym wypadku nie można umknąć. Najważniejsza sprawa. Pramatka marketingowych pytań. Kim jest nasz klient? Jeśli w pewnym momencie zauważycie, że Wasze działania nie przynoszą założonych efektów, warto wrócić do tego pytania. Jeszcze raz na nie odpowiedzieć.
A jakie pytania świadczą o tym, że nasz marketing kuleje? Na pewno mogą być one takie:
▶️ Czemu klienci tak mało u nas kupują, mimo że jesteśmy widoczni w sieci? #leadgeneration
▶️ Czy mamy wydawać więcej, ponosząc współmierne ryzyko do nakładów finansowych czy opierać się wyłącznie na modelach efektywnościowych?
▶️Czy powinniśmy koncentrować się na doraźnej sprzedaży czy na długoterminowych wskaźnikach? #marketingefektywnosciowy
▶️Powinniśmy budować własny dział marketingu czy zlecić wszystkie lub wybrane działania agencji interaktywnej?
▶️Czy powinniśmy całkowicie przebudować nasze kreacje i listę fraz kluczowych w kampaniach PPC? #PPC
▶️Jakie zewnętrzne narzędzia monitoringowe możemy jeszcze wdrożyć, aby poprawić wyniki?
▶️Czemu nadal konkurencja jest przed nami i osiąga wyższe wyniki niż my?
A jakie pytania Wy sobie zadajecie i co chcielibyście zmienić? Jak wygląda marketing w Waszej firmie i jakimi kryteriami kierujecie się przy wyborze kierunków rozwoju działań marketingowych?
Zapraszamy do dyskusji i oczywiście burzy mózgów. Odpaliliśmy specjalny adres e-mail do tego celu: intouch@internetstars.pl
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.