Tutaj pojawi się treść :)
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Strona główna » Blog » Jak regularna komunikacja wpływa na retencję? – Powiadomienia PUSH
Drugą połową jest zastosowanie odpowiedniego kanału dotarcia z nim do potencjalnych odbiorców, których chcemy przekonać do zakupu.
Powiadomienia push są z nami od lat – pojawiły się wraz z pierwszymi iPhone’ami i aplikacjami mobilnymi, a później zaczęły działać również na komputerach osobistych. Notyfikacje wysyłane przez aplikacje nazywane są mobile push. Powiadomienia wysyłane przez strony internetowe to web push. Obie odmiany są wyświetlane na urządzeniach osób, które wyraziły na nie zgodę. A przede wszystkim – obie mogą wspierać działania sprzedażowe w sklepach online.
Podstawowe założenia komunikacji push (zarówno web jak i mobile) nie różnią się od reguł rządzących innymi kanałami marketingowymi, jak chociażby email. Zbliżone są również narzędzia,którymi można się posługiwać w tworzeniu odpowiedniej strategii.
Kampanie masowe to najbardziej znana i podstawowa metoda wykorzystania powiadomień push. Stosuj je, żeby błyskawicznie dostarczać informacje na urządzenia wszystkich zapisanych subskrybentów. Wysyłki kampanii masowych są szybkie i proste, możesz wzbogacać je dodatkowo ilustracjami i emotikonami. Upewnij się również, że stosujesz chwytliwe hasła, które przyciągają wzrok.
Kampanie targetowane (lub personalizowane) działają na podobnej zasadzie jak kampanie masowe, ale wysyłasz powiadomienia tylko do pewnego wycinka odbiorców, wybranego na podstawie nadanych kryteriów. Dzięki temu subskrybent dostanie informację o towarach z działu, którym już wcześniej się interesował, zaproszenia do najbliższego sklepu stacjonarnego na podstawie danych geolokalizacyjnych albo specjalne oferty na podstawie wcześniej podejmowanych działań.
Scenariusze automation pozwalają jeszcze bardziej spersonalizować komunikację przez kierowanie powiadomień push do konkretnego subskrybenta na podstawie jego działań w sklepie. Najbardziej znanym i popularnym scenariuszem automatyzacji jest wiadomość o porzuconym koszyku. Jeśli subskrybent doda produkty, ale nie zakupi ich podczas swojej sesji, po określonym czasie dostanie wiadomość z zaproszeniem do dokończenia transakcji. Automatyzacje mogą być również używane do informowania o zmianach ceny lub dostępności oglądanych produktów, przekazywania kuponów rabatowych oraz polecania produktów komplementarnych do już zakupionych rzeczy.
Komunikacja transakcyjna to kolejny poziom budowania spersonalizowanej relacji z klientem, który wykracza poza komunikację stricte marketingową. Do tej kategorii zaliczamy całą komunikację posprzedażową, jak informacje o przebiegu realizacji zamówienia i dostawy, zaproszenia do pozostawienia oceny sklepu itp. Powiadomienia transakcyjne pomagają również w budowaniu nawyków zakupowych. Dzięki dostępowi do danych na koncie klienta możesz zapraszać subskrybenta do uzupełnienia zapasów ulubionego produktu, dostarczać prezenty urodzinowe lub przypominać o cyklicznych zamówieniach.
Skoro wiemy już, jakie komunikaty możemy wysyłać do subskrybentów push, warto napisać kilka słów właśnie o nich – o odbiorcach naszej komunikacji.
Powiadomienia push oparte są na zgodzie – to oznacza, że użytkownik nie otrzyma notyfikacji, o ile sam nie zapisze się na subskrypcję push. Dokonać tego można jednym kliknięciem w formularzu, który wyświetla się na stronie lub w aplikacji. Nie jest wymagane podawanie żadnych danych kontaktowych.
To oznacza, że odbiorcy powiadomień push mogą cieszyć się anonimowością. Narzędzie do wysyłki wiadomości nie zbiera danych osobowych (imię, nazwisko, adresy email itp.), rejestruje jedynie aktywność w samym sklepie i na tej podstawie dopasowuje osobę do segmentów oraz scenariuszy automation.
Wyjątek stanowią tutaj powiadomienia transakcyjne, które wymagają powiązania danych subskrybenta z informacjami z systemów CRM sklepu. To pozwala na wgląd w przebieg transakcji oraz poszerzenie komunikacji.
Powiadomienia push są coraz popularniejszym kanałem komunikacji – to widać zwłaszcza na naszych smartfonach, gdzie aplikacje cały czas zapraszają nas do powrotu i podjęcia określonych akcji. Jak wybić się na tle konkurencji i nie dać o sobie zapomnieć – a przez to upewnić się, że klienci wrócą do nas na kolejne zakupy?
Stosuj kampanie masowe tylko w ograniczonym zakresie, kiedy naprawdę chcesz pokazać się całemu gronu subskrybentów. W PushPushGo zalecamy wysłanie czterech kampanii masowych w miesiącu – reszta komunikacji powinna być prowadzona za pośrednictwem kampanii targetowanych oraz scenariuszy automation.
Nie ograniczaj swojej strategii do jednego kanału – połącz wysyłki push z kampaniami w mediach społecznościowych i newsletterami. Nie wysyłaj wszystkich wiadomości w tym samym momencie – w ten sposób łatwo zaspamować adresatów i sprawić, że poszczególne kanały będą nawzajem kanibalizować swoje wyniki.
Stara dobra zasada copywritingu głosi, że warto publikować tylko takie materiały, które sam (sama) chciałbyś (chciałabyś) przeczytać. Zadbaj o wygląd powiadomienia – dodaj zdjęcie polecanego produktu lub grafikę z chwytliwym hasłem (informacje o darmowej dostawie, łatwych zwrotach lub o mocnej obniżce ceny będą idealne). Upewnij się też, że w wiadomości podlinkowana jest strona, do której chcesz przekierować subskrybenta. Jeśli po kliknięciu w zdjęcie uroczej sukienki trafi na stronę główną, raczej nie będzie tracić czasu na samodzielne szukanie tego produktu.
Powiadomienia push są krótkie – musisz ubrać swój komunikat w jak najmniejszą liczbę znaków. Zwracaj się do swoich subskrybentów w pierwszej osobie – to przyciąga wzrok. Pamiętaj o słowach-wytrychach: “Promocja”, “Wyprzedaż” czy “Oferta specjalna” zawsze przyciągają wzrok. Postaw na budowanie poczucia nagłości (“Tylko dziś”, “Oferta ograniczona czasowo”, “Kto pierwszy, ten lepszy”). Możesz również spróbować humoru, o ile lżejszy ton pasuje do wizerunku Twojej marki.
Powiadomienia push pomagają zwiększyć retencję na stronę lub do aplikacji, budować lojalność klientów i podnosić sprzedaż poprzez ponowne zaangażowanie powracających użytkowników. To tanie i sprawdzone narzędzie można z łatwością dopasować do konkretnych wymagań w różnych gałęziach biznesu poprzez odpowiednie dopasowanie częstotliwości wysyłek, opcji personalizacji oraz treści.
Oczywiście opracowanie perfekcyjnej strategii wymaga testowania i sprawdzania dostępnych możliwości, a także reagowania na bieżąco na wyniki prowadzonych kampanii. Przykłady klientów PushPushGo pokazują jednak, że już po pierwszym miesiącu działania powiadomienia web push przyczyniły się do wzrostu przychodów w sklepie online.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.
Najedź na element menu, aby zobaczyć więcej informacji.