fbpx
Zamknij

Mierzenie statystyk aplikacji mobilnych

Statystyki aplikacji

Są one największym przyjacielem zarówno deweloperów, jak i marketingowców. Mierzenie statystyk aplikacji mobilnych pozwala nie tylko zrozumieć użytkowników Twojego produktu, ale też zdobywać nowych. Poniżej znajdziecie między innymi narzędzia na które powinniście zwrócić szczególną uwagę.

Jakie statystyki aplikacji mobilnej są najważniejsze?

Zaczniemy od liczby pobrań. Jest to w zasadzie podstawowa informacja na temat Twojej aplikacji mobilnej pod kątem statystyki. Natomiast nie jest ona miarodajna. To znaczy owszem – mając na uwadze wyłącznie marketing – duża liczba pobrań jest wartością dodaną. Natomiast to, że ktoś ściągnął aplikację nie oznacza, że z niej skorzystał więcej niż raz. A być może nawet pierwszego etapu – rejestracji.

A to akurat bardzo istotna kwestia. Przyczyną rezygnacji z apki może być trudny (lub wymagający dużej liczby danych) proces wspomnianej rejestracji.

W kontekście statystyk związanych z aplikacją mobilną jest średni czas korzystania z niej przez użytkowników. Ważne są też zmiany, jeśli chodzi o liczbę użytkowników miesiąc do miesiąca. Poruszając temat mierzenia statystyk aplikacji mobilnych nie można pominąć czynnika określonego jako wskaźnik retencji. Jest to odsetek wszystkich użytkowników, którzy pobrali dany produktów, w stosunku do osób używających jej co najmniej kilka razy. Zapamiętajcie też pojęcie churn. Oznacza ono stosunek liczby instalacji do rezygnacji z aplikacji.

Na koniec tej części jest dwa skróty: CAC i ARPU. Pierwszy to koszt pozyskania użytkownika. ARPU to uśredniony przychód z konsumenta.

Najlepsze narzędzia do mierzenia statystyk aplikacji mobilnej

Na początek jedna sprawa. Rynek tego typu narzędzi wciąż się rozwija. Do tego bardzo dynamiczne. Warto go więc śledzić w poszukiwaniu nowinek, które usprawnią mierzenie statystyk Twojej aplikacji mobilnej.

Firebase – to w zasadzie zestaw narzędzi do tworzenia aplikacji, jej ekosystemu, a także marketingu. Rozbudowana platforma dająca ogromne możliwości. Sami zresztą z niej korzystamy.

UXCam App Analytics – to narzędzie działające w chmurze, głównie skupia się na poprawie User Experience. Między innymi poprzez zapis i analizę statystyk związanych z interakcją na linii aplikacja – użytkownik.

Apple App Analytics – to przede wszystkim statystyki nieco ogólne związane z użytkownikami ściągającymi daną aplikację.

Google Analitics – wymienione na końcu, co nie znaczy, że najgorsze. GA kojarzy się przede wszystkim ze zbieraniem danych na temat użytkowników korzystających ze stron internetowych i e-commerce. Natomiast z powodzeniem wykorzystuje się w mierzeniu statystyk aplikacji mobilnych. Potrzebna jest do tego integracja ze wspomnianym Firebase.

Podsumowując. Mając dostęp do takich danych można zrozumieć zachowania użytkowników Twojej aplikacji. To z kolei otwiera możliwości związane z modyfikacją, zmianą funkcjonalności, ale także strategii marketingowej. A co za tym idzie zysków z Twojego produktu.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

STWÓRZ APLIKACJĘ

BEZPŁATNA WYCENA

Łatwiej się nie da.