Twój pomysł został zrealizowany. Gotowy produkt zadebiutował w Google Play i App Store. Czyli pozostało Ci tylko śledzić i cieszyć się z rosnącej liczby użytkowników? Nie. To dopiero początek. Teraz czas na rozwój aplikacji mobilnej. Działania, które zwiększą jej popularność.
Rozwój aplikacji mobilnej – czyli właściwie co?
Generalnie to pojęcie można, a nawet trzeba rozumieć na kilku płaszczyznach. Dotyczyć to będzie również zestawu działań, jakie przyjdzie przeprowadzić. Rozwój Twojej aplikacji mobilnej to między innymi wdrażanie nowych funkcjonalności. To oczywiście też aktualizacje produktu. Może ona dotyczyć na przykład poprawy bezpieczeństwa użytkowników.
Ale rozwój aplikacji mobilnej to nie tylko kodowanie. To także płaszczyzna związana z marketingiem i aspektami biznesowymi. Ten pierwszy nie kończy się na uzupełnieniu pól przy wprowadzaniu aplikacji do Google Play czy App Store. Podobnie jak przypadku każdego produktu są potrzebne konkretne, mierzalne (pod kątem kosztów i efektów) działania marketingowe.
Jak efektywnie rozwijać aplikację mobilną?
Zaczniemy od bardzo istotnej w tym kontekście kwestii. Możesz zająć się tym samemu. Dostępne są narzędzie – chociażby analityczne – które pozwolą to zrobić. Kolejnym rozwiązaniem jest zatrudnienie pojedynczych osób, odpowiedzialnym za dany aspekty związany z rozbudową produktu.
Ostatnie rozwiązanie to firma, która pomoże rozwinąć Ci Twoją aplikację mobilną. Idealna sytuacja to taka w której to ona stworzyła produkt. Pomijany jest etap wdrażania się, a od razu podejmowania są działania dotyczące rozwój. InternetStars – czyli my – nie tylko zbudujemy dla Ciebie aplikację mobilną, ale również zajmiemy się jej dynamizacją. Nie tylko w kontekście aktualizacji, ale w każdej z wymienionych wyżej płaszczyznach.
No dobra, ale co w zasadzie znaczy efektywny rozwój aplikacji mobilnej? To naprawdę ciągłe trzymanie ręki na pulsie. A mniej obrazowo – śledzenie statystyk, opinii użytkowników i sprawdzanie konkurencji. Żmudna praca – zgadza się – ale dzięki niej Twój produkt będzie zyskiwał na popularności, a za tym idą zyski.
Czego należy unikać?
Bagatelizowania nawet najmniejszych sygnałów niezadowolenia użytkowników. Możesz się z nimi nie zgadzać, twierdzić, że funkcjonalności zawarte w aplikacji są niemal perfekcyjnie. Ale to użytkownicy są ostatecznymi recenzentami produktu. Aby rozwijać aplikację mobilną musisz się w nich wsłuchać.
Powinieneś też wystrzegać się zamykania (pozostawania głuchym) na opinie innych. I nie mamy tutaj na myśli użytkowników, ale osób, które zatrudniłeś do aktualizacji aplikacji. To naprawdę są ludzie znający się na swojej robocie.
Przede wszystkim to oni dobiorą odpowiedni narzędzia, które nie tylko pozwolą analizować działania aplikacji i zachowania użytkowników, ale przede wszystkim stworzyć skuteczny plan zmian. A następnie wprowadzą je w życie.