fbpx
svg
Zamknij

Trendy UI i UX w aplikacji mobilnych

UI aplikacji mobilnej

W poniższym poradniku poruszamy kwestię trendów UI i UX w projektowaniu aplikacji mobilnych w 2022 r. Dowiesz się, jak należy rozumieć oba pojęcia.

Jak ważny jest design aplikacji mobilnej?

Na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi następująco. UI (User Interface) i UX (User Experience, które są nieprzemyślane i źle wdrożone, potrafią utopić najlepszy pomysł na aplikację mobilną.

Design Mobile App to przestrzeń, która rozwija się w bardzo szybkim tempie. Tworząc przy tym – skomplikowane z punku widzenia laika – narzędzia i rozwiązania, odpowiadające na wszystkie potrzeby i wymagania osób chcących stworzyć aplikację.

Jak przebiega proces tworzenia designu?

To jeden z etapów budowy aplikacji mobilnej. Co jest w nim zawarte? Generalnie stworzenie UI aplikacji i sprawdzenie, jakie wrażenie po kontakcie z Nią ma użytkowników wymaga między innymi badań fokusowych. Ich przygotowanie, dostosowanie dostępnych wzorów do konkretnego produktu ma niebagatelne znaczenie. To w zasadzie szereg pytań na które trzeba poznać odpowiedzi.

Niezwykle ważnym elementem stworzeniem UI jest przygotowanie makiet aplikacji. To na nich pojawiają się pierwotne założenia, krystalizują się pewne rozwiązania. O ile w przypadku nieskomplikowanej aplikacji mobilne można pominąć ten krok, o tyle przy bardziej rozbudowanych jest to niewskazane.

Przykłady UI aplikacji związanych z AI i Machine Learning

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI) i Uczenie Maszynowe (Machine Learning) to stosunkowo nowa technologia, która ma duży potencjał na zrewolucjonizowanie świata projektowania aplikacji mobilnych.

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI) i Uczenie Maszynowe (Machine Learning) to stosunkowo nowa technologia, która ma duży potencjał na zrewolucjonizowanie świata projektowania aplikacji mobilnych.

Pozwala ona między innymi na dokładną personalizację treści dostarczanych użytkownikowi, bazując na jego poprzednich czynnościach. W świecie e-commerce tego typu rozwiązania mają znaczący wpływ na konwersję i wartość zamówień klientów.

Jeśli chodzi o same aplikacje mobilne, idealnymi przykładami wykorzystania tej technologii są chatboty, takie jak Siri, Alexa czy Asystent Google. Znacząco skracają i ułatwiają wykonywanie niektórych czynności, takich jak dzwonienie czy wyszukiwanie informacji. Niektóre chatboty potrafią także obsługiwać wszystkie, odpowiednio dostosowane, urządzenia w Twoim domu. Dzięki uczeniu maszynowemu chatboty stale doskonalą swoje umiejętności i zasób wiedzy, co sprawia, że mogą być coraz bardziej dokładne i pomocne dla użytkowników. AI i machine learning to technologia, na którą zdecydowanie warto zwrócić uwagę podczas tworzenia makiety aplikacji i samej aplikacji. W ich przypadku UI jest bardzo prosty. Dostosowany do niewielkiej ilości zadań, jakie mają wykonywać.

Płatności mobilne

Płatności mobilne ze względu na prostotę i bezpieczeństwo stają się coraz bardziej popularne. Usługi, takie jak Google Pay, PayPal, BLIK czy Apple Pay powoli zaczynają wypierać z rynku tradycyjne przelewy czy płatności gotówką.

Są szybkie, bezpieczniejsze i bardziej intuicyjne. Dobrze zaprojektowany system płatności znacząco wpływa na poprawę UI i UX aplikacji mobilnych. Jednym z rozwiązań, które możesz dodać do Twojej aplikacji, są integratory płatności, takie jak Przelewy24. Umożliwia Ci to wprowadzenie wielu metod płatności, w tym płatności online, które zdecydowanie pozytywnie wpłyną na zaufanie klientów do Twojej marki i zwiększą sprzedaż.

Idealnym przykładem takiej integracji jest sklep marki Zalando. Marka ta udostępniła swoim klientom szeroką gamę płatności, co z pewnością ma pozytywny wpływ na liczbę porzuconych koszyków i na konwersję.

Mobilność i szybkość aplikacji

W internecie z każdą sekundą pojawia się coraz więcej informacji, a nasz czas jest coraz bardziej ograniczony. Dodatkowo, według niektórych naukowców, czas skupienia ludzi drastycznie się zmniejszył, osiągając czasami wynik gorszy niż w przypadku złotej rybki. Jest to spowodowane między innymi spędzaniem dużej ilości czasu przeglądając kilkunastosekundowe filmiki, np. na TikToku.

Zatem konieczne staje się ciągłe optymalizowanie prędkości ładowania aplikacji mobilnych (a także stron internetowych), aby zwiększyć konwersję i liczbę zadowolonych użytkowników portalu. Przyspieszone Strony Internetowe (Accelerated Mobile Pages, AMP) to innowacyjna technologia, która znacząco poprawia funkcjonowanie stron i aplikacji. Ma także pozytywny wpływ na pozycjonowanie i SEO w Google. Większa prędkość ładowania poprawia także komfort użytkowania aplikacji.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

STWÓRZ APLIKACJĘ

BEZPŁATNA WYCENA

Łatwiej się nie da.