fbpx ...
Zamknij

Fanpage w social media

Social Media

Tworzenie relacji z odbiorcami (potencjalnymi klientami) przy pomocy social media to obecnie obowiązek każdej firmy. Tworzy on potrzebę umiejętnego zarządzania profilami na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Każdy z nich ma swoją specyfikę, której znajomość, jest kluczem do budowy świadomości Waszej marki.

Niezależnie jednak od tego, czy to będzie prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy Linkedin, musicie poznać odpowiedzi na kilka pytań. Jaki jest cel Waszej obecności w social mediach? Jakie treści powinniście publikować, aby go osiągnąć? Jak istotna w świecie „społecznościowek” jest wiarygodność marki? W jaki sposób zarządzać kryzysem w social media? To właśnie wiedza, która pozwoli dotrzeć z Waszym produktem lub usługą, do ogromnej liczby klientów.

Co warto publikować w social mediach:

  • wpisy z firmowego bloga (ten ostatni jest niezbędny dla budowania świadomości marki),
  • poradniki, darmowe e-booki,
  • infografiki,
  • konkursy,
  • treści tworzone przez klientów firmy (recenzje, poradniki, zdjęcia, filmy itd.),
  • pokazywanie firmy „od kuchni”,
  • organizacja eventów (konkursów, dni otwartych itp.).

To podstawowe rozwiązania, bo w zasadzie granicą jest tylko wyobraźnia. Niezależnie od formy kontaktu z użytkownikami strony firmowej na Facebooku (i rzecz jasna na pozostałych mediach społecznościowych) niezwykle cenna dla Was jest wiarygodność. To dzięki niej zdobędziecie nowych klientów, ale także zbudujecie szerokie grono odbiorców.

Konto na Facebooku, czy Instagramie to nie tylko pozyskiwanie polubień. To jedynie „kciuki. Najbardziej istotna jest jak największa interakcja między firmą a jej społecznościową rodziną. Rzetelna, szybka, niepozbawiona – kiedy zachodzi potrzeba – lekkiej formy. Nie zapominając o możliwościach związanych z reklamą i marketingiem, jakie dają popularne portale społecznościowe. I w taki właśnie sposób można opisać skuteczne prowadzenie fanpage w social media.

Case study: kampania reklamowa firmy z branży suplementów

Wstęp: Firma zajmująca się sprzedażą suplementów wspomagających efekty aktywności fizycznej. Nowa na rynku, a więc główny problem, to duża konkurencja i brak rozpoznawalności.

Cel: dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów, zbudowanie zrębów rozpoznawalności. Grupą docelową w tym wypadku są ludzie aktywni (zarówno profesjonalni sportowcy, jak i amatorzy).

Rozwiązanie: Kampania skupia się na materiałach audiowizualnych. Na początkowym etapie budowy świadomości marki firmy są one najlepszym rozwiązaniem. Firma tworzy produkty wspierające efektywność aktywności fizycznej (budowa masy mięśniowej, regeneracja, wspomaganie spalania tkanki tłuszczowej), a więc celowa będzie prezentacja poszczególnych preparatów, jako przeznaczonych dla każdego. Niezależnie od umiejętności. Pomóc ma w tym „amatorska” forma zdjęć i filmów (selfie, ruchoma kamera itp.) prezentowanych na fanpage.

Case study: stworzenie profilu na Facebooku dla firmy pogrzebowej

Wstęp: Firma z kilkuletnim stażem z dużego miasta (powyżej 100 tysięcy mieszkańców), ale niedawno pojawiła się w internecie: wizytówka google, strona internetowa. Podjęła też decyzję o stworzeniu swojego profilu na Facebooku. Jednym z głównych problemów jest specyficzna branża. To z kolei ogranicza w pewnym stopniu możliwe drogi prezentowanych treści.

Cel: Dotarcie do jak największej liczby mieszkańców miasta korzystających z Facebooka.

Rozwiązanie: Profil w jak największym stopniu musi odpowiadać na potrzeby użytkowników. Przede wszystkim nacisk położony jest na aspekt informacyjny i kontakt z klientem. Ciekawym rozwiązaniem usprawniającym ten ostatni, może być bot, który – poza godzinami pracy – odpowiada w imieniu firmy. Pozwala to usprawnić pracę tej ostatniej.

Aby uniknąć wspomnianego wyżej ograniczenia możliwości, fanpage powinien być prowadzony z jednej strony w sposób poważny (na przykład informacje dotyczące zasiłków pogrzebowych itd.), ale nie może unikać treści o lekkim (nawet żartobliwym) tonie. Te ostatnie znacząco zwiększają zasięgi postów.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

STWÓRZ APLIKACJĘ

BEZPŁATNA WYCENA

Łatwiej się nie da.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.