Usprawniają one ogrom pracy jaki przyjdzie Wam wykonać, jeśli zdecydujecie sami prowadzić marketing Waszej firmy w internecie. Wśród wymienionych poniżej narzędzi e-commerce znajdziecie darmowe i płatne rozwiązania. Obie opcje dają spore możliwości.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi e-commerce?
Przyjrzymy się sytuacji wspomnianej we wstępie. Bierzecie na barki wszelkie kwestie związane z marketingiem w sieci. To rozbudowany i wielotorowy proces. Nadrzędnym celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów na Wasz produkt lub usługę. Ale to nie wszystko. Istotnym aspektem jest budowa relacji między firmą a klientami. A te – w dobie rozwoju internetu, w tym mediów społecznościowych – uległy znacznemu zbliżeniu. Każdy w dowolnej chwili może wejść z Wami w interakcję. Potencjalnie niegroźne dyskusje mogą przynieść poważny kryzys wizerunkowy firmy.
Wróćmy do pytania zadanej wyżej. Z narzędzie e-commerce warto korzystać dlatego, że usprawniają one proces „istnienia” produktu lub usługi w sieci. Niektóre z nich – tak jak na przykład Google Search Console – pozwalają zrozumieć osoby odwiedzające Waszą stronę (np. sklep internetowy). Co je do niego skierowało? Jaka potrzeba (wyrażona między innymi słowami wpisanymi w wyszukiwarkę)? Oczywiście to tylko jedna z opcji jaką daje GSC.
Generalnie wszystkie narzędzia e-commerce opisane poniżej zapewniają kompleksową pomoc w budowie strony (sklepu, bloga), tworzenia i podtrzymywanie relacji z klientami, promocji produktu (usługi) i analizy sprzedaży.
Jeśli więc chcecie sami prowadzić te działania, powinniście się z nimi bliżej zaprzyjaźnić. Pozwolą Wam one również usprawnić funkcjonowanie firmy. Nie tylko w przestrzeni wirtualnej.
Najlepsze narzędzie e-commerce – krótki przegląd
Google Search Console – wiadomo, bez GSC ciężko promować stronę w Google. Implementacja narzędzia jest stosunkowo prosta, a korzyści niezliczone
Yoast – wtyczka do wordpress od lat znana i lubiana. Poprawisz dzięki niej opisy i tytuły widoczne w wyszukiwarce Google. Możesz też diagnozować swoje podstrony pod kątem pozycjonowania na wybrane frazy kluczowe.
Crazy Egg – sprytne narzędzie do śledzenia zachowań użytkowników na stronach internetowych. Na podstawie danych z Crazy Eggs możesz szybko optymalizować swoją witrynę zgodnie z zachowaniami użytkowników
Ubersuggest – kompleksowe rozwiązania do mierzenia pozycji w Google oraz do analizy SEO on-page i off-page
Elementor oraz Elementor Pro – niezrównane rozwiązanie do budowy modułów i cały stron www. Do Elementora są dostępne dodatkowe wtyczki, które jeszcze bardziej zwiększają jego możliwości
Users.com – jest kilka dobrych narzędzi marketing automation, ale Users z pewności jest najlepszym z nich. Wygodny UI i mnóstwo rozwiązań poprawiających konwersję.
Qlik.com – podłącz swoją bazę danych i twórz zestawienia analityczne, tabele. Qlik przyda się jeśli chcesz udostępniać wybrane zasoby tylko wybranym członkom zespołu.
Useme.com – portal ze zleceniami z branży e-commerce i pokrewnymi. Można dzięki niemu znaleźć zdolne osoby do współpracy.
Canva.com – to nie żadne odkrycie, to bardzo przydatne narzędzie do tworzenia pomysłowych grafik i zdjęć. Można je wykorzystać do reklamy na facebooku, a także na stronę internetową