fbpx
Zamknij

Pozycjonowanie w AppStore i Google Play

Pozycjonowanie aplilkacji

Stworzenie takiego produktu to jedna kwestia. Kolejną jest marketing z nim związany. W tym pozycjonowanie aplikacji mobilnej. W jaki sposób przebiega ten proces i co powinieneś o nim wiedzieć? Odpowiedzi znajdziesz w naszym poradniku.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej – czym jest ASO?

W pewnym stopniu jest to proces podobny do tego co robi się w przypadku stron internetowych. Jednym z aspektów istotnych w obu sytuacjach są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Cel również jest podobny.

Przy pomocy ASO zwiększacie widoczność Waszego produktu. Pozycjonowanie aplikacji mobilnej ma się po prostu przełożyć na jak największą liczbę użytkowników, którzy będą z niej korzystać. A za tym idzie oczywiście monetyzacja produktu. Kolejną analogią z tradycyjnym SEO jest istota statystyk związanych – w tym wypadku – z aplikacją mobilną. Ich umiejętne czytanie pozwala między innymi na korektę pewnych kroków z optymalizacją. Może to być na przykład zmniejszenie kosztu pozyskiwania nowych użytkowników.

Pozycjonowanie w App Store i Google Play

Dwie największe platformy z aplikacjami mobilnymi. Dość powiedzieć, że Google Play w ubiegłym – 2021 – roku posiadało ponad 3 miliony aplikacji. Liczba nie dość, że robi wrażenie, to jeszcze rodzi pytanie. W jaki sposób przebić się ze swoim produktem? Początek całego procesu jest dość prosty. Skupmy się na chwilę właśnie na Google Play.

Platforma wymaga wypełnienia kilka pól, które są niebagatelne właśnie w punktu widzenia pozycjonowania Waszej aplikacji mobilnej. Zaczynamy od tytułu. W przypadku Google Play może mieć on długość 50 znaków (ze spacjami). Najlepiej podać nazwę aplikacji i słowa kluczowe. Te ostatnią mają określać działanie Waszego produktu.

Kolejny aspekt jest wizualny. Ikona aplikacji. I to w sumie temat na oddzielny poradnik. O tym jak stworzyć idealną wizualizację produktu, która przyciągnie użytkowników. Kolejne dwa pola to krótki (osiemdziesiąt znaków ze spacjami) i długi (czterysta) opis aplikacji. W tym drugim wypadku warto maksymalnie wykorzystać słowa kluczowe.

Czynniki niezależne od dewelopera aplikacji

Często określa się je jako „off-site”. Mają one ogromny wpływ na pozycjonowanie aplikacji mobilnych. To liczba pobrań i opinie użytkowników. To znaczy – w zasadzie – na ten drugi aspekt masz wpływ. I nie mówimy tutaj o kupowaniu opinii.

To w jaki sposób będzie się kształtować zainteresowanie użytkowników i ocena danego produktu jest bowiem zależna od tego jak będzie on wyglądał. Mamy tutaj na myśli nie tyle jego zadania (czy funkcje), ale UI i UX. Czytelny design ma wpływ na odbiór aplikacji, a co za tym idzie jest też jednym z czynników, które tworzą opinię na jej temat. Przy okazji jeszcze jedna sprawa. Warto wchodzić w dyskusję w opiniami. I nie mamy tutaj na myśli ciągłej negacji, czy udowadniania, że ktoś nie rozumie idei Waszego produktu. Bo pytanie w takiej sytuacji brzmi, czy wina nie leży po stronie pomysłodawcy i wykonaniu aplikacji.

Czy można pozycjonować swój mobilny produkt samemu? Jasne. Czy zlecenie tego profesjonalistom – jeśli sami nie posiadacie doświadczenia – przyniesie lepsze efekty? Na pewno.

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

STWÓRZ APLIKACJĘ

BEZPŁATNA WYCENA

Łatwiej się nie da.