Można go określić mianem platformy od wszystkiego. I faktem jest, że dzięki Firebase, można zrobić wiele dla aplikacji webowej i mobilnej. O czym przekona Was lektura naszego poradnika.
Czym jest Firebase?
To platforma Googla, która służy do budowy aplikacji, optymalizacji, jak również wspieraniu jej sprzedaży lub zdobywania nowych użytkowników. Można więc stwierdzić, że jest ona miejscem w którym zbierze się cały zespół projektowy dla Twojego produktu.
Firebase wspiera go na każdym etapie procesu budowy aplikacji. To tak naprawdę zestaw narzędzi dostarczonych przez Google, a dostępnych w chmurze. W jednym miejscu zebrane jest wszystko to co potrzebne programistom, ale również osobom odpowiedzialnym za kwestie biznesowe danej aplikacji. Narzędzia, które w innej sytuacji musieliby oni stworzyć lub skorzystać z jakiś gotowych rozwiązań. Ale dostępnych na różnych platformach.
Jakie usługi oferuje Firebase?
Każdy budowany w nim projekt posiada cztery kategorie. To odpowiednio: programowanie, jakość, analiza i rozwój. Pierwsze dwie są przeznaczone dla programistów. Za pozostałe odpowiadają marketingowcy. Jedną z zalet Firebase – z punktu widzenia osób odpowiedzialnych za kod – jest to, że aplikacje w tym wypadku, są oparte o nowoczesne rozwiązania (mamy tutaj na myśli Angular i React).
Wszystko jest zintegrowane z Google Cloud. To z kolei przekłada się na to, że nie ma wymogu zarządzania serwerami od podstawowych kroków z tym związanych. Można nawet powiedzieć więcej. To w zasadzie jest serwer, do tego magazyn danych, jak i interfejs API. Ten ostatni można w prosty sposób personalizować. Nie będziemy tutaj zanudzali technicznym językiem. Dość napisać – programiści cieszą się z możliwości oferowanych przez Firebase jak dzieci.
Osoby odpowiedzialni za marketing także nie narzekają. Dostają narzędzia dzięki którym mogą monitorować zachowanie użytkowników danej aplikacji. A także tworzyć raporty na podstawie których będą mogli planować rozwój produktu pod kątem biznesowych.
Czy Firebase jest darmowy?
Owszem jest taka opcja. Natomiast Firebase w wersji darmowej daje ograniczone możliwości. Co w zasadzie jest obecnie często stosowanym rozwiązaniem przez firmy udostępniające swoje platformy, czy szerzej produkty. Płatna wersja Firebase to wgląd do wszystkich narzędzi. A więc co za tym idzie szerokie możliwości związane z tworzeniem, a następnie sprzedażą Twojej aplikacji
Korzyści z wyboru Firebase
Po pierwsze platforma wspiera zarówno aplikacje budowane na Androida i iOS. Wspominaliśmy również o web development.
Firebase to także zestaw narzędzi uwierzytelniających. Dzięki nim można stworzyć bezpieczną z punktu widzenia użytkownika aplikacje. W ten sposób w pełni chroniąc jego dane. Opisywana platforma daje wygląd w zachowanie użytkowników. W tego w jaki sposób korzystają z Twojej aplikacji. To z kolei oznacza, że w zasadzie w czasie rzeczywistym, można zareagować w sytuacji w której na przykład dana funkcjonalność się nie sprawdza.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat możliwości jakie daje Firebase zapraszamy do kontaktu. Sami korzystamy z tej platformy przy budowie aplikacji. Możemy zaproponować Ci to samo.