fbpx
svg
Zamknij

Wydajność aplikacji mobilnych

wydajność aplikacji -wykres

To obok użyteczności i bezpieczeństwa najważniejszy aspekt. Wydajność aplikacji mobilnych to suma pewnych działań, które powinny mieć swój początek, już w czasie pierwszej rozmowy z zespołem projektowym odpowiedzialnym za realizację.

Wydajność aplikacji mobilnych – co musisz wiedzieć?

Za wprowadzenie pewnych rozwiązań odpowiedzialny będzie wspomniany zespół, ale jako inwestor powinieneś mieć świadomość paru spraw. Po pierwsze z wydajnością aplikacji mobilnych jest podobnie jak ze strona internetowymi i aplikacjami webowymi. Obecnie wśród użytkowników wszystkich wymienionych rządzi czas.

Zasada jest dość prosta. Im coś wolniej się ładuje, tym mniej osób ma ochotę korzystać z takiej aplikacji czy strony. I mowa tutaj o czasie nie dłuższym niż 2 sekundy. Obrazując, jeśli różnica między czasem ładowania dwóch aplikacji wynosi właśnie tyle, to ta wolniejsza, będzie miała ponad 30% odrzuceń. Czyli o tyle dokładniej mniej chętnych na korzystanie z niej. Dlatego właśnie to tak istotna sprawa.

Do tego obecnie użytkownicy aplikacji oczekują coraz bardziej zaawansowanych funkcjonalności. I to trzeba pogodzić z niezawodnością produktu.

Optymalizacja wydajności aplikacji mobilnej

Zacznijmy od tego, że proces nie dotyczy jedynie funkcjonalnej strony produktu. Bo pojęcie optymalizacji aplikacji mobilnej obejmuje też stronę marketingowej i jej wizję. Wymogi, ale też technologia budowy takiego produktu, nieustannie się zmieniają. Jeśli Twoja aplikacja ma przyciągać nowych użytkowników musi być optymalizowana.

Tutaj musimy wspomnieć o jeszcze jednej kwestii. Aplikacje mobilne – podobnie jak strony internetowe – pozycjonuje się. Sposób jej działania – w tym wydajność i regularne aktualizacje mają na ten ostatni proces ogromny wpływ.

Jak wygląda proces optymalizacji?

To przede wszystkim spora ilość danych, którą najpierw należy zebrać. A następnie wyciągnąć na ich podstawie konkretne wnioski. Ostatnim etapem jest wdrożenie rozwiązań. Problemy z wydajnością aplikacji mobilnej mogą wynikać z wielu przyczyn. To może być błędnie zbudowana infrastruktura, źle przeprowadzane testy (a dokładniej nieodpowiednie rozpisane ich scenariuszy), nadmierne obciążenie produktu.

Etapem bez którego nie zacznie się proces optymalizacji jest określeniem pewnej podstawowej charakterystyki Twojej aplikacji. Cel działania, grupy użytkowników do jakich jest ona skierowana, problemy wynikające ze źle zaprojektowanych funkcjonalności.

Tutaj na scenę wchodzi content mapping. W sytuacji, gdy celem jest poprawa wydajności aplikacji mobilnej, wspomniane pojęciem będzie się odnosić do opracowanych pewnych rozwiązań. Są one efektem zrozumienia problemów jakie mają użytkownicy Twojej aplikacji – w tym wypadku dotyczących szybkości działania. To oczywiście jedynie pewien szkielet związany z optymalizacją.

Jak więc widzisz sprawdzanie wydajności aplikacji mobilnej i rozwiązywanie problemów jest niezwykle istotne dla jej popularności i monetyzacji. Warto więc zdecydować się na firmę, które nie dość, że zbuduje dla Ciebie aplikację, to jeszcze będzie ją monitorować i serwisować. I dobrze zgadujesz – my oferujemy takie usługi:).

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

STWÓRZ APLIKACJĘ

BEZPŁATNA WYCENA

Łatwiej się nie da.